Jak jsme testovali v Brně Lužánkách

Autor: Tonda Seiner <seinert(at)seznam.cz>, Téma: Robotika, Vydáno dne: 16. 08. 2009

Konečně nastal 15. srpen 2009 den kdy je oficiální možnost otestovat robory, nasbírat data a posoudit strategie přímo na místě v Brně Lužánkách.



Začala příprava před soutěžního setkání a přípravy robotů na testovací a zkušební jízdu na místě činu soutěže a to v Brně Lužánkách. Samozřejmě nic nejde tak jak si člověk zamane a vše bylo ve znamení horečných příprav strategií a řešení.

Je to totiž jediná možnost jak si nasbírat data s GPS, podívat na záludnosti trati a těch je letos víc než dost a otestovat podvozky a další periférie robota. Dny předcházející nebudu popisovat, protože by to za chvilku nikoho nebavilo.

Den „D“ sobota 15. srpna čas „Č“ 7:00. Vyndáváme baterie z nabíječky a osazujeme do robota pro sběr dat PIVO – První Inteligentní VOzík . Zapínáme vypínač pro kontrolu funkčnosti a bác na displeji se objevuje nějaká divná hláška „Bumer read rr“ víc se tam nevešlo a nevypadá to dobře. Naši softwéráři vytahují notebooky a testují . Nejspíš chyba na řídící flaschce. Chvilku si s tím pokoušejí poradit ale není čas musíme řešit po cestě !

Druhý robot LOKO který při soutěži pojede první naštěstí slibuje že bude fungovat tak nakládáme a vyrážíme.

Samozřejmě že to nebude jednoduchý se potvrdilo hned jak jsme začali honit po kapsách novou flaschku . Projížděli jsme zrovna kruháčem na výjezdu z Písku a tam stálo auto a mělo zapnutá varovná světla . Vtom jsme si všimli pána kterému se mu fakt neudělalo dobře a pokoušel se toho nějak zbavit a fakt mu to šlo!

Cesta dál vesele ubíhala nahozené notesy a pokusy s opravou a přehráním flaschky.

To jsme se dostali zrovna k odbočce Kojčice u Pelhřimova kde hajal traktor i s vlekem přes silnici a v příkopě odpočívalo červené auto . Nikomu se snad nic vážného nestalo, protože tam již příslušníci a měli vše pod kontrolou. Pokračovali jsme v jízdě. Kájovi docházeli baterky v notebooku jak se snažil nastavit tu flaschku . Žádnej problém na tohle jsme připravený máme měnič. Cesta asi dalších 20km v pohodě ubíhala . Najednou se na autě rozsvítila kontrolka dobíjení a museli jsme snížit všechny odběry tak že i vypnout notebook jelo se pouze z baterky. Do Brna ještě asi 80 km. Kdyby se alespoň nemuselo svítit , jenže musí. Naštěstí jsme dojeli až do ulice Lužánecká , ale při parkování již nefungují ani posilovače. Otvíráme motor, protože jsme všichni technicky zdatní a po delším prohlížení zjišťujeme že je vadný a nějak povolený řemen od alternátoru. Voláme asistenční službu, protože k řemenu bychom se asi stejně nedostali. Zlatá staré Škodovka . Po dalších asi 3 hodinách útrap a čekání se nějak povedlo že nám naše auto zase opravili a my jsme se mohli plně věnovat testování a sběru dat, kvůli čemu jsme vlastně do Lužánek jeli. Pak už vše probíhalo dle našich představ, setkali jsme se známými kolegy z konkurenčních týmů a všeobecně panovala příjemná atmosféra.

tym_400krizovatka_dbeq_400

Část týmu s roboty v testovacím provedení                                          Martin co by testovací jezdec

Nakonec vše co jsme chtěli naměřit a ověřit jsme naměřili a ověřili a tak  jsme po konci akce navštívily restauraci Výtopna a nechali jsme se obsloužit mašinkami a samozřejmě číšníkem.

vytopna_400vendulka_400lokotraktor_400 Pár snímků z restaurace Výtopna

Byl to po celodenních útrapách docela příjemný závěr dne. Cesta domů již probíhala o poznání lépe tak že jsme někdy ve 22:30 ukončily testovací den v Lužánkách.