Plakát soutěže RORO12 | Přiblížení_soutěže_RORO_2011 | RORO_2011_jiným okem |
Pozor pro účast v soutěži je nutná registrace do 15. dubna 2012 čtěte dále
Kdy ?
v sobotu 12.května 2012
Kde ?
V Písku Palackého sady
V kolik ?
od 8:00 do 9:00 registrace závodníků a homologace vozidel
od 9:00 do 10:30 první kolo soutěže
od 10:30 do 12:00 druhé kolo soutěže
od 12:00 do 13:30 třetího kolo soutěže
od 14:00 společný oběd , vyhlášení výsledků a setkání účastníků
Úkol soutěže:
Projet robotem nebo autíčkem bez vnějšího zásahu majitele nebo někoho jiného trať po parkové cestě. To znamená bez dálkového ovládání či jiného řízení, než to které má robot zabudován v sobě ve svém programu . Cesta je skládaná z kamenných desek a nesmí se vjet na trávník. Cesta je široká zhruba 3 metry a dlouhá více než 300 metrů.
Cíl soutěže:
Přiblížení robotiky širší veřejnosti hlavně z řad mládeže a probudit v mladých a malých vztah k technice . Zároveň lze využít tuto soutěž jako předkolo dospělé robotické soutěže outdorových robotů, kterou je bezesporu soutěž ROBOTOUR.
Pravidla soutěže:
Soutěž se pojede na 3 kola. Z každého kola se zaznamená délka ujeté trasy s přesností na 1m a pro případ nerozhodných výsledků i čas kola. Pro vyhodnocení se počítá celková ujetá dráha a v případě totožných výsledků se přihlédne na celkový čas kol.
Účastníci soutěže budou podle typu vozítka zařazení do příslušné kategorie.
1- roboti (vozítka vybavená elektronikou pro navigaci a řízení)
2- autíčka (vozítka vybavená pouze motorem, bateriemi a spínačem )
Podmínky účasti:
Účastnit se mohou všichni bez rozdílu věku, jen s tím omezením, že účastníci mladší 18 let musí mít doprovod osoby starší 18 let, která zodpovídá za bezpečný provoz vozítka. Pořadatel nenese žádnou odpovědnost za případné škody způsobené soutěžním vozítkem. Zároveň je zakázáno pro pohon vozítek používat tuhá, kapalná či plynná paliva. Pro pohon vozítek lze použít pouze bez kapalinové elektrické baterie nebo články.
Soutěžní vozítka:
Každé autíčko musí mít alespoň vypínač snadno přístupný z hora .
Každý robot je autonomní. musí mít EMERGENCY STOP tlačítko, které robota zastaví.
Tlačítko musí být snadno přístupné, červené a musí být pevnou součástí
robota (aka Big Red Switch), aby se v případě hrozícího nebezpečí dalo
snadno stisknout. Ve chvíli kdy nebezpečí pomine, může obsluha druhým
stiskem tlačítka robota opět odstartovat a robot může pokračovat v soutěži.
S robotem musí být možnost snadno manipulovat: libovolné dvě dospělé
osoby ho mohou odnést několik desítek metrů.
Homologace:
Vozítko musí ujet tří metrový úsek po parkové cestě , kdy se měří čas jízdy vozítka nutné pro přidělení startovního pořadí. Hodnotí se bezpečný start a možnost bezpečného zastavení vozítka , kterým lze zabránit případné kolizi s předním vozítkem či divákem.
Informace pro soutěžící:
-Trať není v průběhu soutěže uzavřena pro diváky. Je na každém účastníkovi, aby si s případnými diváky na cestě zajistil uvolnění trasy.
-Předpokládaný interval startu jednotlivých vozítek jsou 2 minuty , podle počtu účastníků je možné, že bude snížen až na 1 minutu.
-Soutěžní trať se v průběhu soutěže nesmí použít pro návrat na start, ale musí se použít vedlejší cesty.
Interakce robotů:
K situaci, kdy rychlejší robot dojede robota
pomalejšího, by nemělo díky homologaci dojít. V případě že se tak stane
rychlejší robot se může k pomalejšímu zachovat například jako k překážce
- tj. objet ho nebo počkat, až odjede sám. Obsluha také může robota
zastavit tlačítkem a počkat až pomalejší robot odjede. Měření času se v
tomto případě NEzastavuje.
Ukončení pokusu kola:
Pokud vozítko vyjede mimo cestu na okolní terén (trávník) je mu počítána vzdálenost kolmo na cestu. Protože je uprostřed parku prostranství, které je ze stejné dlažby jako je cesta, je pokus ukončen zase, až po vyjetí mimo tento terén. Ujetá vzdálenost je však počítána pouze kolmo na cestu. Toto opatření je z toho důvodu že některým robotům se může povést vrátit se zpět na cestu a pokračovat po ní.
Vyjetí mimo cestu znamená že vozítko nemá na cestě alespoň 2 kola v případě pásového vozítka 1 pás.
Pokud by k vyjetí mimo trať mělo dojít jinde než na trávník (například do květinového záhonu) musí se pokus ukončit, aby nedošlo poškození výsadby. Po odměření vzdálenosti je nutné co nejrychleji opustit s vozítkem závodní trať, což zajišťuje tým.
Nakonec ještě rychlá informace pro ty co minulé ročníky o soutěži nevěděli nebo se nemohli zúčastnit. Loni bylo registrováno 21 robotických týmů a 3 autíčka. Nakonec mohlo dorazit jen 19. týmů ovšem v mezinárodním obsazení . Dorazil 1 německý a 2 slovenské robotické týmy. Nakonec soutěžilo 19 robotů a 6 autíček. Byla zde celá robotická špička ze soutěže ROBOTOUR a přesto nás vyklep nováček v soutěži z Mariánských Lázní. Podrobnější informace z minulých ročníků najdete na těchto stránkách sekce Robotika.
Pokud máte zájem se zúčastnit této soutěže je nutné se zaregistrovat nejpozději do 15. dubna 2012
Registrace do soutěže ROBOTEM ROVNĚ aneb AUTÍČKA V PARKU 2012
Odkazy na stránky sponzorů:
Pokud máte zájem tuto soutěž podpořit rádi to uvítáme a děkujeme