Pozor registrace prodloužena díky akci webu ROBO DOUPĚ až do 22. dubna 2013
Kdy ? v sobotu 18.května 2013
Kde ?
V Písku Palackého sady
V kolik ?
8:00 – 9:00 - Registrace a homologace strojů
9:00 – 10:30 - 1.kolo soutěže
10:30 – 12:00 - 2.kolo soutěže
12:00 – 13:00 - oběd pauza předvádění robotů v depech
12:00 - 12:15 - Vyhlášení soutěže autíček
13:00 – 14:30 - 3.kolo soutěže
14:30 – 16:00 - 4.kolo soutěže
16:15 -16:30 - Vyhlášení výsledků
17:00 – 20:00 - závěrečná diskuze (v prostorách RK Písek)
Soutěž probíhá v rámci Cipískoviště . Tím se stává soutěž navštěvovanější a atraktivnější. Vzhledem k tomu že v tu dobu probíhá v Písku souběžně mnoho kulturních akcí, lze přemluvit i členy rodiny na rodinný výlet a vězte že nebudou zklamáni. Těšíme se na všechny jak účastníky tak i diváky.
Úkol soutěže:
Projet robotem nebo autíčkem bez vnějšího zásahu majitele nebo někoho jiného trať po parkové cestě. To znamená bez dávkového ovládání či jiného řízení, než to které má robot zabudován v sobě svém programu . Cesta je skládaná z kamenných desek a nesmí se vjet na trávník. Cesta je široká zhruba 3 metry a dlouhá více než 300 metrů.
Cíl soutěže:
Přiblížení robotiky širší veřejnosti hlavně z řad mládeže a probudit v mladých a malých vztah k technice . Zároveň lze využít tuto soutěž jako předkolo dospělé robotické soutěže outdorových robotů, kterou je bezesporu soutěž ROBOTOUR.
Pravidla soutěže:
Zůstávají stejná jako v minulých letech. Soutěž se pojede na 3 kola. Z každého kola se zaznamená délka ujeté trasy s přesností na 1m a pro případ nerozhodných výsledků i čas kola. Pro vyhodnocení se počítá celková ujetá dráha a v případě totožných výsledků se přihlédne na celkový čas kol.
Účastníci soutěže budou podle typu vozítka zařazení do příslušné kategorie.
1- roboti (vozítka vybavená elektronikou pro navigaci a řízení)
2- autíčka (vozítka vybavená pouze motorem, bateriemi a spínačem )
Podmínky účasti:
Účastnit se mohou všichni bez rozdílu věku, jen s tím omezením, že účastníci mladší 18 let musí mít doprovod osoby starší 18 let, která zodpovídá za bezpečný provoz vozítka. Pořadatel nenese žádnou odpovědnost za případné škody způsobené soutěžním vozítkem. Zároveň je zakázáno pro pohon vozítek používat tuhá, kapalná či plynná paliva. Pro pohon vozítek lze použít pouze bez kapalinové elektrické baterie nebo články.
Soutěžní vozítka:
Každé autíčko musí mít alespoň vypínač snadno přístupný z hora .
Každý robot je autonomní. musí mít EMERGENCY STOP tlačítko,
které robota zastaví.
Tlačítko musí být snadno přístupné, červené a musí být pevnou součástí
robota (aka Big Red Switch), aby se v případě hrozícího nebezpečí dalo
snadno stisknout. Ve chvíli kdy nebezpečí pomine, může obsluha druhým
stiskem tlačítka robota opět odstartovat a robot může pokračovat v soutěži.
S robotem musí být možnost snadno manipulovat: libovolné dvě dospělé
osoby ho mohou odnést několik desítek metrů.
Homologace:
Vozítko musí ujet tří metrový úsek po parkové cestě , kdy se měří čas jízdy vozítka nutné pro přidělení startovního pořadí. Hodnotí se bezpečný start a možnost bezpečného zastavení vozítka , kterým lze zabránit případné kolizi s předním vozítkem či divákem.
Informace pro soutěžící:
-Trať není v průběhu soutěže uzavřena pro diváky. Je na každém účastníkovi, aby si s případnými diváky na cestě zajistil uvolnění trasy.
-Předpokládaný interval startu jednotlivých vozítek jsou 2 minuty , podle počtu účastníků je možné, že bude snížen až na 1 minutu.
-Soutěžní trať se v průběhu soutěže nesmí použít pro návrat na start, ale musí se použít vedlejší cesty.
Interakce
robotů: K situaci, kdy rychlejší
robot dojede robota
pomalejšího, by nemělo díky homologaci dojít. V případě že se tak stane
rychlejší robot se může k pomalejšímu zachovat například jako k překážce
— tj. objet ho nebo počkat, až odjede sám. Obsluha také může robota
zastavit tlačítkem a počkat až pomalejší robot odjede. Měření času se v
tomto případě NEzastavuje.
Ukončení pokusu kola:
Pokud vozítko vyjede mimo cestu na okolní terén (trávník) je mu počítána vzdálenost kolmo na cestu. Protože je uprostřed parku prostranství, které je ze stejné dlažby jako je cesta, je pokus ukončen zase, až po vyjetí mimo tento terén. Ujetá vzdálenost je však počítána pouze kolmo na cestu. Toto opatření je z toho důvodu že některým robotům se může povést vrátit se zpět na cestu a pokračovat po ní.
Vyjetí mimo cestu znamená že vozítko nemá na cestě alespoň 2 kola v případě pásového vozítka 1 pás.
Pokud by k vyjetí mimo trať mělo dojít jinde než na trávník (například do květinového záhonu) musí se pokus ukončit, aby nedošlo poškození výsadby. Po odměření vzdálenosti je nutné co nejrychleji opustit s vozítkem závodní trať, což zajišťuje tým.
Nakonec ještě rychlá informace pro ty co minulé ročníky o soutěži nevěděli nebo se nemohli zúčastnit. Loňský ročník měl bohužel zvolen nevhodný termín o zmrzlých mužích , což se projevilo silnými dešťovými přeháňkami, zato prověřilo schopnosti outdorových robotů. V loňském roce bylo registrováno 19 robotických týmů a 3 autíčka. Nakonec mohlo dorazit jen 16. týmů ovšem v mezinárodním obsazení . Dorazil 1 německý a 2 slovenské robotické týmy. Nakonec soutěžilo 15 robotů a 6 autíček. Byla zde celá robotická špička ze soutěže ROBOTOUR a přesto nás vyklep nováček v soutěži z týmu NTS Praha s robotem MMP-5A, i když jeho členové nebyli na soutěži poprvé. Podrobnější informace z minulých ročníků najdete na těchto stránkách sekce Robotika.
Pozor registrace prodloužena díky akci webu ROBO DOUPĚ až do 22. dubna 2013 - Registrace ukončena
Odkazy na stránky sponzorů: